Co działo się na 7 edycji? Sprawdź!

Dziękujemy Katowice, dziękujemy Śląsk! Przestrzenie MCK na dwa majowe dni stały się polskim centrum wiedzy o konopiach, miejscem rozmów entuzjastów, nawiązywania nowych relacji biznesowych i testowania najnowszych produktów.

Już po wejściu odwiedzający mogli otrzymać od nas paczkę niespodzianek. Zadbaliśmy o to, aby nikt nie poszedł do domu z pustymi rękoma. W paczkach można było znaleźć młynki, bletki, nasiona, filtry, naklejki, magazyny od partnera Soft Secrets, a nawet nawozy, olejki CBD, maści, zioła na koncentrację czy karmę dla pasów z kannabinoidami. 

Strefa Edukacyjna im. profesora Jerzego Vetulaniego

W Hallu Dolnym ustawiliśmy Strefę Edukacyjną im. profesora Jerzego Vetulaniego. Niezależnie od tego, czy ktoś kupił bilet czy nie, mógł rozsiąść się wygodnie i posłuchać wykładów i rozmów dotyczących uprawy, zagadnień prawnych, tematów związanych z duchowością, medycyną, legalizacją czy dowiedzieć się jak się zachować w razie zatrzymania przez policję podejrzewającą, że posiadamy nielegalną marihuanę. W strefie panowała rzetelność i merytoryczność. Niejednokrotnie ze sceny padło hasło: „Konopie to nie panaceum”. Poruszone zostały także problemy, z którymi przedsiębiorcy i rolnicy, mimo postępujących zmian w polskim prawie, muszą nadal walczyć.

Strefie towarzyszyły także pierwsze stoiska. Zachowując edukacyjny charakter, pierwsza sala należała do przedstawicieli znanych inicjatyw społecznych – Wolnych Konopi, Otwieramy Oczy oraz SIN. Na parterze można było się rownież zrelaksować w Strefie Chill, którą przygotowała dla nas firma Mascotte.

Warsztaty

Odwiedzający mogli liczyć nie tylko wiedzę teoretyczną, ale dzięki firmie Roor, również praktyczną. W strefach warsztatowych nauczyć się było można artystycznego kręcenia jointów, wytwarzania papieru z konopi, poznać nowe yogowe asany i zobaczyć na własne oczy, że cegły wykonane z konopi są ognioodporne.

Wystawcy

Na stoiskach w Hali Głównej dominowały susze, olejki, nasiona, akcesoria oraz wszystko, co jest potrzebne do uprawy pięknych i zdrowych roślin. Nie zabrakło także premierowych produktów. Można było znaleźć tam coraz popularniejsze konopne ubrania oraz przedstawicieli konopnych klinik, portali oferujących pracę w branży, a także usług typu marketplace. Podsumowując, było z czego wybierać, o czym świadczyła ilość torebek i torb, które opuszczały targi.

Festiwalowy nastrój budowała wybrana przez naszych DJ-ów muzyka, a klimat podbiła sztuka inspirowana konopiami. Nie zabrakło też chętnych do skorzystania ze strefy networkingowej oraz strefy gastro, w której znajdowały się konopne napoje idealnie komponujące się z przekąskami z foodtrucków rozstawionych na zewnątrz. Te ostatnie serwowały m.in. konopne zamienniki mięsa od sponsora strefy food – Hempeat. 

Nasze zielone serca skradła w tym roku również strefa Kids, na której animatorzy z Odjazdów – kreatywne zajęcia dla dzieci blisko natury – zajmowali czas licznej grupie najmłodszych. 

Ciężko jest zliczyć ilość osób, które przewinęły się przez targi w tym roku. Grupy seniorów, rodziców z dziećmi, stałych bywalców i osób, które przyszły na targi po raz pierwszy, cały czas krążyły między stoiskami, które ożywiały się dzięki rozmowom, dyskusjom i wymianie wiedzy.

After Party i Kanaba Cup

Udany wieczór zapewniła nam marka OCB, sponsor after party. W pobliskim klubie Królestwo do późna toczyły się rozmowy w kuluarach.

Drugi dzień wydarzenia przyniósł ogromne emocje wszystkim markom i personom, które brały udział w Kanaba Cup – nagrodach branży przyznawanym przez sędziów i społeczność. Publiczność doceniła Najlepsze Stoisko i po raz drugi z rzędu dym.pl otrzymał statuetkę. Jury wybrało Najlepszy Susz CBD/CBG (I miejsce: Monkito – Green Jungle team, wyróżnienie: Konopny Buch x Hemp Plant) i  Produkt Roku (I miejsce: Hempeat, wyróżnienie: Merlin400). Na koniec, po podliczeniu głosów od publiczności, tytuł Osobowości Roku Branży Konopnej trafił do Konopnego Farmaceuty. Gratulacje dla wszystkich i dziękujemy tym, którzy pomogli nam wyłonić zwycięzców.

Szczególne podziękowania

Od 2016 roku udaje nam się udowadniać, że Polacy potrzebują konopi i chcą normalizacji tej rośliny. Dzięki markom takim jak Canna, Hesi, Mascotte, Roor, OCB, Hempeat, Soft Secrets i wielu wielu innym, jesteśmy w stanie realizować naszą edukacyjną misję i rosnąć w siłę. Dziękujemy pięknie wszystkim wystawcom za wspólne tworzenie branży. Warszawa, Kraków, Gdańsk i Katowice – dziękujemy za ciepłe przyjęcia przez te 7 lat! 

I dodamy na koniec – bądźcie gotowi na więcej. Ekipa Kanaba Fest nie zwalnia. Już zapowiadamy, że zobaczymy się niedługo – w jeszcze większej, głośniejszej i zaskakującej odsłonie.